20110614

untitled

lebih banyak masa untuk terdiam. Meresapi lantunan nada kehidupan yang bergemuruh dan enggan pergi. Aku menikmati kesunyian yang melingkupiku, membiarkannya berputar memenuhi setiap sisi hatiku. Menjadikan setiap asa berubah menjadi fatamorgana ditengah gurun pasir kenyataan yang akan hilang tanpa jejak, kala aku mengharap kebenarannya...

Aku berlari dari dinginnya kegelapan yang menyelimuti bongkahan harapan yang telah lenyap. Memeluk kehangatan baru dalam sebuah drama kehidupan. menikmati cahaya matahari yang menghujaniku dengan masa yang baru. Masa penuh bunga yang kemudian layu saat matahari terbenam. Aku hanya mampu tertegun, menatap kaki langit yang telah menelan kehangatan itu. Digantikan dingin yang sama sekali baru. Aku terpaku...

No comments:

Post a Comment